W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Przetrwać i zachować tożsamość. O pedagogii instytucji opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w Warszawie (1939-1945)

Autorzy

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.9] Pedagogika

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Język. Religia. Tożsamość

Rocznik: 2021 | Tom: 2 | Numer: 24 B

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
EN
  • care and education
  • nation
  • institutions of emergency
  • educational community
PL
  • instytucje nadzwyczajne
  • społeczność edukacyjna
  • naród
  • opieka i edukacja
Streszczenie

EN It’s not easy to discuss,and think about the pedagogy when the nation suffers during the military conflict and invasion, which was the case of Poland during the Second World War – during such dramatic times the priority is survival. However, many years after the war, it is worth pointingout the effort and the dedication of teachers/educators who stayed with their students until the end. They remained in schools, orphanages and other educational institutions where kids could need them. Based on documents, literature and the personal experiencesof the author, the paper “Survive and save your identity” describes in a detail the activity of the Female Scouts who were the part of the RGO, an Organisation For the Youth of Warsaw in the years 1939-1945. The article manifests the importance of pedagogical and moral principles during the nations fight for survival.

Strony (od-do)

89 - 97

DOI

10.5604/01.3001.0015.6150

URL

http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0015.6150

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Data udostępnienia

12.2021

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40,0

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40,0