W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Behawioralne finanse przedsiębiorstw jako interdyscyplinarny nurt neoklasycznej teorii finansów

Autorzy

[ 1 ] Wydział Ekonomiczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.1] Ekonomia i finanse

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Język. Religia. Tożsamość

Rocznik: 2021 | Tom: 2 | Numer: 24 B

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • behawioralne finanse korporacyjne
  • interdyscyplinarność
  • finanse neoklasyczne
EN
  • neoclassical finance
  • behavioural corporate finance
  • interdisciplinarity
Streszczenie

EN Nowadays, we see increasing interconnections between different scientific disciplines. It is becoming increasingly difficult for scholars to practice exclusively within their own field. Economics, finance and related disciplines, in recent years, have made extensive use of theoretical and empirical findings of other social sciences. The aim of this article is to present the issue of behavioural finance, the assumptions of which make it easier to understand what and why makes financial managers choose a particular course of action. Focusing on the tendencies of a psychological nature characteristic of managers that determine their specific behaviour, it is explained how the behaviour of finance professionals can be analysed through the prism of psychology. The article is based on the analysis of the literature on the subject, where the method of source analysis was mainly used.

Strony (od-do)

143 - 153

DOI

10.5604/01.3001.0015.6154

URL

http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0015.6154

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Data udostępnienia

12.2021

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40