W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wielowskaźnikowa ocena porównawcza rozwiązań konstrukcyjnych połączenia prowadnicowego

Autorzy

[ 1 ] Wydział Techniczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Wariant tytułu

EN Multi-indicator comparative assessment of the construction solutions of the guide connection

Rok publikacji

2023

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • ślizgowe połączenie prowadnicowe
  • kształt zarysu prowadnic
  • warianty konstrukcji
  • wskaźniki oceny konstrukcji
  • wielowskaźnikowa ocena porównawcza
EN
  • sliding guide joint
  • shape of the guide outline
  • construction variants
  • construction evaluation indices
  • multi-indicator comparative evaluation
Streszczenie

PL W artykule przedstawiono przykład modelowania i obliczeń konstrukcyjnych ślizgowego połączenia prowadnicowego sanie-wspornik frezarki, służących doborowi kształtu zarysu prowadnic w przekroju poprzecznym do kierunku prowadzonego ruchu. Obliczenia oparto na koncepcji wielowskaźnikowej oceny porównawczej wytypowanych wariantów konstrukcji. Jako wskaźniki oceny przyjęto wielkości istotnie wpływające na cechy użytkowe analizowanej konstrukcji. Przytoczono przykłady obliczeń dla dwóch stanów obciążenia frezarki, symulujących siłę skrawania przy wybranych parametrach frezowania.

Data udostępnienia online

2023

Strony (od-do)

9 - 20

URL

http://cwn.ajp.edu.pl/2023/33/10/

Książka

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W PRZEMYŚLE 2022. Inżynieria wytwarzania i konstrukcje maszyn

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

09.2023

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20,0