W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Miejsce poezji w pedagogii słowa

Autorzy

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.9] Pedagogika

Wariant tytułu

EN The place of poetry in the pedagogy of the word

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Język. Religia. Tożsamość

Rocznik: 2022 | Tom: 2 B | Numer: 26

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • pedagogika
  • paideia
  • podmiot
  • wartości estetyczne
EN
  • pedagogy
  • paideia
  • subject
  • aesthetic values
  • humanism
Streszczenie

PL Poetry as a literary genre occupies a specific place in human life, which depends on the role and meaning that the subject attributes to art. Education, and pedagogy with it, notice this place and justify it by the importance of poetry in the upbringing and full development of a human being. The author of the article shows the multiple determinants of such an impact of poetry on the student, and he sees the place of poetry in the word pedagogy of the word. It is because the pedagogy of the word can orient the entire professional and institutional education, teaching and upbringing, towards the world of values that is particularly threatened today.

Data udostępnienia online

2022

Strony (od-do)

259 - 267

URL

https://jezyk.religia.tozsamosc.ajp.edu.pl/resources/html/article/details?id=613401

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

12.2022

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40,0