Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców i nauczycieli

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.9] Educational sciences

Title variant

EN Early education teacher in the opinion of parents and teachers

Year of publication

2023

Published in

Język. Religia. Tożsamość

Journal year: 2023 | Journal volume: 2 | Journal number: 28

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • edukacja wczesnoszkolna
  • integracja
  • cechy osobowe
  • kompetencje
  • umiejętności
EN
  • early childhood education
  • integration
  • personal characteristics
  • competences
  • skills
Abstract

PL Okres edukacji wczesnoszkolnej to czas, w którym dziecko przebywa drogę rozwoju od dzieciństwa po początek dorastania. Ten etap kształcenia jest fundamentem, na którym można budować wykształcenie przygotowujące ucznia do udziału w życiu społecznym. Dzięki nabytej wiedzy i zdobytym umiejętnościom ma on możliwość osiągnięcia w przyszłości zamierzonych celów. Wśród wielu zadań stojących przed edukacją wczesnoszkolną ważne jest budzenie zainteresowań intelektualnych jako podstawy aktywności poznawczej, a także kształcenie umiejętności wyrażania swoich myśli i rozumienia innych. Szczególną rolę w kształtowaniu osobowości wychowanków przypisuje się nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej. Muszą oni zadbać o bezpieczeństwo uczniów rozpoczynających edukację oraz rozwijać motywację dziecka do dalszego zdobywania wiedzy. Ich rolą jest również obserwacja rozwoju ucznia, a także wspomaganie pozaszkolnego środowiska życia dziecka, które także umożliwia zdobycie możliwie największych osiągnięć edukacyjnych. W artykule przedstawiono, na podstawie badań, kompetencje nauczyciela niezbędne w jego pracy oraz podjęto się próby ukazania najbardziej istotnych cech osobowych niezbędnych przy wykonywaniu tego zawodu. Ponadto wskazano czynniki sprzyjające tworzeniu więzi społecznych między nauczycielem a uczniami oraz działania wychowawcy, które najmocniej wpływają na kształcenie i wychowanie uczniów.

Pages (from - to)

385 - 398

DOI

10.5604/01.3001.0054.3318

URL

https://jezyk.religia.tozsamosc.ajp.edu.pl/resources/html/article/details?id=619211

License type

CC BY-NC (attribution - noncommercial)

Open Access Mode

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

12.2023

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

100