Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców i nauczycieli
[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik
EN Early education teacher in the opinion of parents and teachers
2023
artykuł naukowy
polski
- edukacja wczesnoszkolna
- integracja
- cechy osobowe
- kompetencje
- umiejętności
- early childhood education
- integration
- personal characteristics
- competences
- skills
PL Okres edukacji wczesnoszkolnej to czas, w którym dziecko przebywa drogę rozwoju od dzieciństwa po początek dorastania. Ten etap kształcenia jest fundamentem, na którym można budować wykształcenie przygotowujące ucznia do udziału w życiu społecznym. Dzięki nabytej wiedzy i zdobytym umiejętnościom ma on możliwość osiągnięcia w przyszłości zamierzonych celów. Wśród wielu zadań stojących przed edukacją wczesnoszkolną ważne jest budzenie zainteresowań intelektualnych jako podstawy aktywności poznawczej, a także kształcenie umiejętności wyrażania swoich myśli i rozumienia innych. Szczególną rolę w kształtowaniu osobowości wychowanków przypisuje się nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej. Muszą oni zadbać o bezpieczeństwo uczniów rozpoczynających edukację oraz rozwijać motywację dziecka do dalszego zdobywania wiedzy. Ich rolą jest również obserwacja rozwoju ucznia, a także wspomaganie pozaszkolnego środowiska życia dziecka, które także umożliwia zdobycie możliwie największych osiągnięć edukacyjnych. W artykule przedstawiono, na podstawie badań, kompetencje nauczyciela niezbędne w jego pracy oraz podjęto się próby ukazania najbardziej istotnych cech osobowych niezbędnych przy wykonywaniu tego zawodu. Ponadto wskazano czynniki sprzyjające tworzeniu więzi społecznych między nauczycielem a uczniami oraz działania wychowawcy, które najmocniej wpływają na kształcenie i wychowanie uczniów.
385 - 398
CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)
inne
ostateczna wersja opublikowana
12.2023
w momencie opublikowania
100,0