W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców i nauczycieli

Autorzy

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.9] Pedagogika

Wariant tytułu

EN Early education teacher in the opinion of parents and teachers

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Język. Religia. Tożsamość

Rocznik: 2023 | Tom: 2 | Numer: 28

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • edukacja wczesnoszkolna
  • integracja
  • cechy osobowe
  • kompetencje
  • umiejętności
EN
  • early childhood education
  • integration
  • personal characteristics
  • competences
  • skills
Streszczenie

PL Okres edukacji wczesnoszkolnej to czas, w którym dziecko przebywa drogę rozwoju od dzieciństwa po początek dorastania. Ten etap kształcenia jest fundamentem, na którym można budować wykształcenie przygotowujące ucznia do udziału w życiu społecznym. Dzięki nabytej wiedzy i zdobytym umiejętnościom ma on możliwość osiągnięcia w przyszłości zamierzonych celów. Wśród wielu zadań stojących przed edukacją wczesnoszkolną ważne jest budzenie zainteresowań intelektualnych jako podstawy aktywności poznawczej, a także kształcenie umiejętności wyrażania swoich myśli i rozumienia innych. Szczególną rolę w kształtowaniu osobowości wychowanków przypisuje się nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej. Muszą oni zadbać o bezpieczeństwo uczniów rozpoczynających edukację oraz rozwijać motywację dziecka do dalszego zdobywania wiedzy. Ich rolą jest również obserwacja rozwoju ucznia, a także wspomaganie pozaszkolnego środowiska życia dziecka, które także umożliwia zdobycie możliwie największych osiągnięć edukacyjnych. W artykule przedstawiono, na podstawie badań, kompetencje nauczyciela niezbędne w jego pracy oraz podjęto się próby ukazania najbardziej istotnych cech osobowych niezbędnych przy wykonywaniu tego zawodu. Ponadto wskazano czynniki sprzyjające tworzeniu więzi społecznych między nauczycielem a uczniami oraz działania wychowawcy, które najmocniej wpływają na kształcenie i wychowanie uczniów.

Strony (od-do)

385 - 398

DOI

10.5604/01.3001.0054.3318

URL

https://jezyk.religia.tozsamosc.ajp.edu.pl/resources/html/article/details?id=619211

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

12.2023

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100,0