Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download BibTeX

Title

Modele biznesowe w kształtowaniu wyników na działalności

Authors

[ 1 ] Wydział Ekonomiczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.1] Economics and finance

Title variant

EN Business models in shaping business performance

Year of publication

2023

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

polish

Keywords
PL
  • model biznesowy
  • wyniki na działalności
  • rachunkowość zarządcza
EN
  • business model
  • performance on operations
  • management accounting
Abstract

PL Strategia wzmacniania zyskowności i rozwoju działalności stanowi uniwersalne podejście w kształtowaniu modeli biznesowych, wynikające wprost z celu działalności gospodarczej, który w efekcie przyczyniać się ma do wzmacniania wartości przedsiębiorstwa. W tym kontekście koncepcja modelu biznesowego wyjaśnia prowadzenie przedsiębiorstwa zorientowane na kształtowanie jego wartości, a w ujęciu szczegółowym prezentuje mechanizm realizacji celów strategicznych, których istotę kreują wyniki na działalności. Stąd analiza istoty modelowania strategii biznesów dla realizacji celów ekonomicznych w związku z prowadzoną działalnością jest ważnym obszarem badawczym. Pozwala ona wyjaśnić sposób działania oraz tryb tworzenia wartości organizacji. Celem artykułu jest omówienie istoty modeli biznesowych przedsiębiorstw i ich znaczenia w kształtowaniu wyników działalności współczesnych przedsiębiorstw, a także nakreślenie roli rachunkowości zarządczej w tym obszarze. Artykuł oparto na krytycznym przeglądzie literatury źródeł krajowych i międzynarodowych.

Date of online publication

2023

Pages (from - to)

27 - 40

URL

http://cwn.ajp.edu.pl/2024/12/28/

Book

System informacyjny rachunkowości i jego wykorzystanie w zarzadzaniu finansami jednostki

License type

CC BY-NC (attribution - noncommercial)

Open Access Mode

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

12.2023

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / chapter

20

Ministry points / chapter (humanities, social sciences and theology)

20