Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Stylistyka tekstów reklamujących produkty żywnościowe dla dzieci

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[1.5] Linguistics

Title variant

EN Stylistics of Texts Advertising Food Products for Children

Year of publication

2024

Published in

Język. Religia. Tożsamość

Journal year: 2024 | Journal volume: 1 | Journal number: 29

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • stylistyka reklamy produktów żywnościowych dla dzieci
  • chrematonimy
  • innowacje słowotwórcze
  • zdrobnienia
  • spieszczenia i zgrubienia
EN
  • style of advertising children's food products
  • chrematonyms
  • word formation innovations
  • diminutives
  • shortenings and thickenings
Abstract

PL Teksty i slogany reklamujące produkty żywnościowe dla dzieci zawierają szereg sposobów stylistyczno-kulturowego i semantycznego kształtowania ich nazw i towarzyszących im opisów. Do najważniejszych chwytów, stosowanych w bardziej rozbudowanych tekstach, należy wykorzystywanie klasycznej narracji baśniowej, stylu narracji filmów animowanych oraz nazw tworzących marki (loga) znanych grup influencerów. W przypadku pojedynczych lub kilkuskładnikowych wyrażeń i nazw firmowych, mamy do czynienia z innowacjami stylistyczno-słowotwórczymi stworzonymi na bazie nazw firm producenckich, a także imion i wyrazów pospolitych. Są to formy przybierające najczęściej formę zdrobnień i spieszczeń, rzadziej – zgrubień. Owe neologizmy także stają się chrematonimami, odróżniając dany produkt od wielu podobnych, wytwarzanych przez inne firmy. Ich twórcy niejednokrotnie wykazują się dużą kreatywnością w ich wymyślaniu.

Date of online publication

2024

Pages (from - to)

55 - 74

DOI

10.5604/01.3001.0054.5690

URL

http://cwn.ajp.edu.pl/2024/27/

License type

CC BY-NC (attribution - noncommercial)

Open Access Mode

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

06.2024

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

40