Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download BibTeX

Title

Psychologiczne zasady uczenia się w okresie późnej dorosłości

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.9] Educational sciences

Year of publication

2024

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

polish

Keywords
PL
  • aktywne starzenie się
  • ludzie starsi
  • późna dorosłość
  • teorie psychologiczne
  • uczenie się
Abstract

PL W okresie późnej dorosłości nabywanie nowej wiedzy i rozwijanie kompetencji jest skutecznym sposobem na adaptacje ludzi starszych do życia w warunkach intensywnego rozwoju technologicznego społeczeństwa oraz potrzeby dalszej samorealizacji człowieka, komunikacji międzypokoleniowej i zachowania kapitału ludzkiego. W tym kontekście rozwijane są koncepcje aktywnego i pozytywnego starzenia się oraz uczenia się przez całe życie, mające na celu realizację potencjału intelektualnego i społecznego ludzi starszych. Aby stworzyć optymalne warunki i skuteczne programy edukacyjne, ważne jest zbadanie psychologicznych aspektów uczenia się ludzi w okresie późnej dorosłości. Uczenie się opiera się w dużej mierze na teoriach psychologii (behawioryzm, kognitywizm, konstruktywizm poznawczy i psychologia rozwojowa), które traktują proces uczenia się jako zjawisko osobowościowe. Jednocześnie w dziedzinie psychologii społeczno-kulturowej, teorii aktywności i teorii poznania badania naukowe ukształtowały rozumienie uczenia się jako formy uczestnictwa społecznego. Uczenie się w okresie późnej dorosłości jest kluczem do pozytywnej ścieżki rozwoju osobowościowego, ponieważ umożliwia integrację jednostki ze społeczeństwem.

Pages (from - to)

147 - 160

URL

https://katalogi.bn.org.pl/discovery/search?query=any,contains,978-83-67550-19-2&tab=LibraryCatalog&search_scope=NLOP_IZ_NZ&vid=48OMNIS_NLOP:48OMNIS_NLOP&offset=0

Book

Współczesne wyzwania w opiece nad osobami starszymi. Aspekty psychologiczne i medyczne

Ministry points / chapter

20

Ministry points / chapter (humanities, social sciences and theology)

20