Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download BibTeX

Title

Projekt zajęć zgrywalizowanych dla studentów Akademii im. Jakuba z Paradyża

Authors

[ 1 ] Wydział Techniczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[7.3] Computer and information sciences

Year of publication

2021

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

polish

Keywords
PL
  • edukacja, gamifikacja, metody dydaktyczne
Abstract

PL Artykuł prezentuje projekt gry przygotowanej na potrzeby realizacji zajęć z technologii informacyjnych wAkademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Wprowadzenie zmian w formule laboratoriów przez zastosowanie metody gamifikacji ma na celu zachęcenie studentów do aktywnego udziału w zajęciach, zmobilizowanie ich do samodzielnej pracy, ale także wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych uczniów, którym zależy na elastycznym modelu zajęć – możliwości dopasowania tempa i czasu pracy do indywidualnych potrzeb, samodzielnie dobieranych źródłach wiedzy. Użycie mechanizmów znanych z gier ma wpłynąć na motywację studentów, ich zaangażowanie i samodyscyplinę. W projekcie zajęć „Wielka Ucieczka” wykorzystano motyw prawdziwej historii, która wydarzyła się w regionie lubuskim. Tłem akcji są wydarzenia z obozu jenieckiego w Żaganiu, w którym w czasie II wojny światowej przetrzymywani byli lotnicy alianccy. Więźniowie wybudowali w nim kilka tuneli, a jeden z nich – „Harry” został wykorzystany do ucieczki. Zgrywalizowanie przedmiotu zbiegło się w czasie z pandemią koronawirusa i wpasowało w potrzebę chwili, gdy zajęcia na uczelni przeniesiono do Internetu, a komunikacja odbywała się jedynie drogą cyfrową.

Date of online publication

2022

Pages (from - to)

95 - 104

URL

http://cwn.ajp.edu.pl/2022/12/94/

Book

Technologie przyszłości. Nowoczesne technologie w informatyce

License type

CC BY-NC (attribution - noncommercial)

Open Access Mode

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

03.2022

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / chapter

20