Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Akcentowanie pograniczy w środkowoeuropejskim programie edukacyjnym in spe

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[1.6] Literary studies

Year of publication

2021

Published in

Porównania

Journal year: 2021 | Journal volume: 29 | Journal number: 2

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • antropocen, holizm, posthumanizm, pogranicza wewnątrzśrodowiskowe, pogranicza kulturowe, ekocentryczna edukacja humanistyczna
EN
  • Anthropocene, holism, post-humanism, intra-environmental borderlands, cultural borderlands, eco-centric humanistic education
Abstract

PL Artykuł stanowi próbę włączenia do humanistycznej edukacji o pograniczach elementów kosmoekologii. Jego powstanie zainspirowała lektura zbioru Na pograniczu narodów i kultur. Polska – Europa – Ameryka (oprac. B. Wróblewski, Ł. Janicki, Warszawa–Lublin 2020). Celem jest przedstawienie wstępnych założeń możliwych edukacyjnych dyskursów o pograniczach w ujęciu holistycznym, które uwzględnia zależności oraz oddziaływania kultur w diachronii i synchronii ekosystemów. W tekście zaproponowano m.in. wprowadzenie terminologii z zakresu przyro-doznawstwa jako narzędzia opisu relacji na pograniczach. Przedstawiono w nim również refleksje dotyczące płynnych pograniczy wewnątrzśrodowiskowych oraz ekokrytyczne ujęcie kolonizacji.

Pages (from - to)

337 - 349

DOI

1014746/por.2021.2.19

URL

https://porownania.amu.edu.pl/assets/Porownania/739/19-Taborska.pdf

License type

CC BY-ND (attribution - no derivatives)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Release date

12.2021 (Date presumed)

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

100

Ministry points / journal in years 2017-2021

100