Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

KLUCZOWE WYZWANIA AKSJOLOGICZNE WOBEC PRIORYTETOWYCH PROBLEMÓW WSPÓŁCZESNOŚCI Z UWZGLĘDNIENIEM KWESTII METODOLOGICZNYCH

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.9] Educational sciences

Title variant

EN KEY AXIOLOGICAL CHALLENGES TOWARDS THE PRIORITY PROBLEMS OF THE CONTEMPORARY TIME INCLUDING METHODOLOGICAL ISSUES

Year of publication

2024

Published in

Roczniki Pedagogiczne

Journal year: 2024 | Journal volume: 16 | Journal number: 2

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • idea postępu
  • kluczowe wyzwania aksjologiczne
  • priorytetowe problemy współczesności
  • kwestie metodologiczne
  • metodologia badań
EN
  • the idea of progress
  • key axiological challenges
  • priority problems of contemporary times
  • methodological issues
  • research methodology
Abstract

PL W niniejszym artykule, po uwagach wstępnych, podejmuję złożoną problematykę kluczowych wyzwań aksjologicznych wobec priorytetowych problemów współczesności oraz odnoszę się do wybranych kwestii metodologicznych. Całość rozważań zamyka krótkie podsumowanie. Współczesność fascynuje ludzkość cywilizacyjnym przyspieszeniem, któremu towarzyszą przekonania dotyczące niespotykanych dotąd w dziejach szans dla rozwoju człowieka i jego świata na miarę zarówno indywidualnych aspiracji, jak i zamierzeń różnych zbiorowości społecznych w dynamicznie ewoluującej rzeczywistości, które ewidentnie przenika idea postępu. Kluczową rolę w zakresie wzbogacania wiedzy spełnia konstruowanie nowych solidnych podstaw epistemologiczno-eksploracyjnych uprawianej dyscypliny, w tym zwłaszcza proponowanie oryginalnych paradygmatów i strategii metodologicznych, jak również stosowanie pionierskich metod oraz nowatorskich technik i innowacyjnych narzędzi badawczych. Metodologia badań aksjologicznych i edukacyjnych, ze względu na swą specyfikę, stanowi niezwykle trudno poddający się przedsięwzięciom badawczym przedmiot eksploracji, toteż wymaga szczególnej troski oraz zaangażowania

Date of online publication

2024

Pages (from - to)

9 - 19

DOI

10.18290/rped24162.1

URL

https://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/917

License type

CC BY-NC-ND (attribution - noncommercial - no derivatives)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Release date

07.2024

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / journal

70