W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Projekt zajęć zgrywalizowanych dla studentów Akademii im. Jakuba z Paradyża

Autorzy

[ 1 ] Wydział Techniczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[7.3] Informatyka

Rok publikacji

2021

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • edukacja, gamifikacja, metody dydaktyczne
Streszczenie

PL Artykuł prezentuje projekt gry przygotowanej na potrzeby realizacji zajęć z technologii informacyjnych wAkademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Wprowadzenie zmian w formule laboratoriów przez zastosowanie metody gamifikacji ma na celu zachęcenie studentów do aktywnego udziału w zajęciach, zmobilizowanie ich do samodzielnej pracy, ale także wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych uczniów, którym zależy na elastycznym modelu zajęć – możliwości dopasowania tempa i czasu pracy do indywidualnych potrzeb, samodzielnie dobieranych źródłach wiedzy. Użycie mechanizmów znanych z gier ma wpłynąć na motywację studentów, ich zaangażowanie i samodyscyplinę. W projekcie zajęć „Wielka Ucieczka” wykorzystano motyw prawdziwej historii, która wydarzyła się w regionie lubuskim. Tłem akcji są wydarzenia z obozu jenieckiego w Żaganiu, w którym w czasie II wojny światowej przetrzymywani byli lotnicy alianccy. Więźniowie wybudowali w nim kilka tuneli, a jeden z nich – „Harry” został wykorzystany do ucieczki. Zgrywalizowanie przedmiotu zbiegło się w czasie z pandemią koronawirusa i wpasowało w potrzebę chwili, gdy zajęcia na uczelni przeniesiono do Internetu, a komunikacja odbywała się jedynie drogą cyfrową.

Data udostępnienia online

2022

Strony (od-do)

95 - 104

URL

http://cwn.ajp.edu.pl/2022/12/94/

Książka

Technologie przyszłości. Nowoczesne technologie w informatyce

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

03.2022

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20,0