Projekt zajęć zgrywalizowanych dla studentów Akademii im. Jakuba z Paradyża
[ 1 ] Wydział Techniczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik
2021
rozdział w monografii naukowej
polski
- edukacja, gamifikacja, metody dydaktyczne
PL Artykuł prezentuje projekt gry przygotowanej na potrzeby realizacji zajęć z technologii informacyjnych wAkademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Wprowadzenie zmian w formule laboratoriów przez zastosowanie metody gamifikacji ma na celu zachęcenie studentów do aktywnego udziału w zajęciach, zmobilizowanie ich do samodzielnej pracy, ale także wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych uczniów, którym zależy na elastycznym modelu zajęć – możliwości dopasowania tempa i czasu pracy do indywidualnych potrzeb, samodzielnie dobieranych źródłach wiedzy. Użycie mechanizmów znanych z gier ma wpłynąć na motywację studentów, ich zaangażowanie i samodyscyplinę. W projekcie zajęć „Wielka Ucieczka” wykorzystano motyw prawdziwej historii, która wydarzyła się w regionie lubuskim. Tłem akcji są wydarzenia z obozu jenieckiego w Żaganiu, w którym w czasie II wojny światowej przetrzymywani byli lotnicy alianccy. Więźniowie wybudowali w nim kilka tuneli, a jeden z nich – „Harry” został wykorzystany do ucieczki. Zgrywalizowanie przedmiotu zbiegło się w czasie z pandemią koronawirusa i wpasowało w potrzebę chwili, gdy zajęcia na uczelni przeniesiono do Internetu, a komunikacja odbywała się jedynie drogą cyfrową.
2022
95 - 104
CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)
inne
ostateczna wersja opublikowana
03.2022
w momencie opublikowania
20,0