Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download BibTeX

Title

Mnemotechniki dla każdego

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.9] Education

Title variant

EN Mnemonics for everyone

Year of publication

2022

Chapter type

chapter in monograph

Publication language

polish

Keywords
PL
  • mnemotechniki, pamięć, kodowanie informacji, wspomnienia, obrazy, skojarzenia
EN
  • mnemonics, memory, information encoding, memories, images, associations
Abstract

PL XXI wiek rzuca wyzwanie wielu specjalistom w różnych dziedzinach wiedzy. Uzyskiwanie właściwych efektów nauczania uzależnione jest od stosowanych przez nauczy ciela metod pracy. Ważne są również takie, które usprawniają pracę półkul mózgowych, co w dalszej konsekwencji wpływa na szybkość przyswajania wiedzy. Proces zapamięty wania zaczyna się bowiem w momencie zakodowania informacji, dzięki czemu możliwe jest tworzenie wspomnień. Lata współczesne to czas powrotu do odkrytych już metod i poszukiwanie nowych, które ułatwiają i przyspieszają nauczanie, jednocześnie odprężając i relaksując. Pamięć doskonała oparta jest na wyobraźni i skojarzeniach. Ważne jest, by tworzyła ona żywe obrazy. Ich głównym elementem są pozytywne i przyjemne obrazy, które lepiej służą ćwiczeniom pamięci, gdyż umysł chętnie do nich powraca. Metodą rozwijającą pamięć, wykorzystującą do pracy wszystkie zmysły jest neurobik. To program angażujący zmysły wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu, wykorzystanie których wpływa na pobudzenie aktywności nerwowej mózgu, przyczyniając się do tworzenia większej liczby połączeń pomiędzy różnymi jego obszarami. Wszystkie metody ułatwiające zapamiętywanie są proste i skuteczne, wymagają tylko chęci i pozwalają na odejście od stereotypów i rutyn

Pages (from - to)

115 - 130

URL

http://cwn.ajp.edu.pl/2023/15/

Book

Neurodydaktyka. Tendencje i współczesne wyzwania

License type

CC BY-NC (attribution - noncommercial)

Open Access Mode

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

12.2022

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Ministry points / chapter

20.0