W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Akcentowanie pograniczy w środkowoeuropejskim programie edukacyjnym in spe

Autorzy

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[1.6] Literaturoznawstwo

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Porównania

Rocznik: 2021 | Tom: 29 | Numer: 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • antropocen, holizm, posthumanizm, pogranicza wewnątrzśrodowiskowe, pogranicza kulturowe, ekocentryczna edukacja humanistyczna
EN
  • Anthropocene, holism, post-humanism, intra-environmental borderlands, cultural borderlands, eco-centric humanistic education
Streszczenie

PL Artykuł stanowi próbę włączenia do humanistycznej edukacji o pograniczach elementów kosmoekologii. Jego powstanie zainspirowała lektura zbioru Na pograniczu narodów i kultur. Polska – Europa – Ameryka (oprac. B. Wróblewski, Ł. Janicki, Warszawa–Lublin 2020). Celem jest przedstawienie wstępnych założeń możliwych edukacyjnych dyskursów o pograniczach w ujęciu holistycznym, które uwzględnia zależności oraz oddziaływania kultur w diachronii i synchronii ekosystemów. W tekście zaproponowano m.in. wprowadzenie terminologii z zakresu przyro-doznawstwa jako narzędzia opisu relacji na pograniczach. Przedstawiono w nim również refleksje dotyczące płynnych pograniczy wewnątrzśrodowiskowych oraz ekokrytyczne ujęcie kolonizacji.

Strony (od-do)

337 - 349

DOI

1014746/por.2021.2.19

URL

https://porownania.amu.edu.pl/assets/Porownania/739/19-Taborska.pdf

Typ licencji

CC BY-ND (uznanie autorstwa - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

12.2021 (Data domniemana)

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100,0

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

100,0