Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Normatywna i prospektywna tożsamość pedagogii

Authors

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.9] Educational sciences

Title variant

EN The written and spoken word in the camp reality of Oflag II C Woldenberg

Year of publication

2023

Published in

Język. Religia. Tożsamość

Journal year: 2023 | Journal volume: 1 | Journal number: 27

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • normatywność
  • prospektywność
  • tożsamość
  • pedagogia
  • ideał wychowania
EN
  • normativeness
  • prospectiveness
  • identity
  • pedagogy
  • educaional ideal
Abstract

PL W teorii wychowania ważny jest język, który charakteryzuje dyscyplinę i wyróżnia ją wśród innych nauk. Ponadto kwestia języka, którym posługuje się wychowawca, wydaje się być kluczową w uprawianiu wychowania profesjonalnego. Tu bowiem teoretyczny język i empiryczna treść pedagogii, którą język nie tylko opisuje, lecz także tworzy, muszą być z sobą spójne. Dla tego warto zastanawiać się nad znaczeniem języka dla praktyki wychowania. I tak warunkiem niezbywalnym uprawiania danej pedagogii jest afirmacja przez wychowawcę i wychowanka przyjętego w niej ideału wychowania, ten zaś stanowi dla obu stron wychowania niezwykle skomplikowaną kategorię teoretyczną. Jednocześnie jego treść jest wyróżnikiem tożsamości pedagogiki i pedagogii, którą określa i charakteryzuje normatywny i prospektywny sens języka

Pages (from - to)

279 - 289

DOI

10.5604/01.3001.0053.7725

URL

https://jezyk.religia.tozsamosc.ajp.edu.pl/resources/html/article/details?id=612492

License type

CC BY-NC (attribution - noncommercial)

Open Access Mode

other

Open Access Text Version

final published version

Release date

06.2023

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

100