W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Normatywna i prospektywna tożsamość pedagogii

Autorzy

[ 1 ] Wydział Humanistyczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.9] Pedagogika

Wariant tytułu

EN The written and spoken word in the camp reality of Oflag II C Woldenberg

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Język. Religia. Tożsamość

Rocznik: 2023 | Tom: 1 | Numer: 27

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • normatywność
  • prospektywność
  • tożsamość
  • pedagogia
  • ideał wychowania
EN
  • normativeness
  • prospectiveness
  • identity
  • pedagogy
  • educaional ideal
Streszczenie

PL W teorii wychowania ważny jest język, który charakteryzuje dyscyplinę i wyróżnia ją wśród innych nauk. Ponadto kwestia języka, którym posługuje się wychowawca, wydaje się być kluczową w uprawianiu wychowania profesjonalnego. Tu bowiem teoretyczny język i empiryczna treść pedagogii, którą język nie tylko opisuje, lecz także tworzy, muszą być z sobą spójne. Dla tego warto zastanawiać się nad znaczeniem języka dla praktyki wychowania. I tak warunkiem niezbywalnym uprawiania danej pedagogii jest afirmacja przez wychowawcę i wychowanka przyjętego w niej ideału wychowania, ten zaś stanowi dla obu stron wychowania niezwykle skomplikowaną kategorię teoretyczną. Jednocześnie jego treść jest wyróżnikiem tożsamości pedagogiki i pedagogii, którą określa i charakteryzuje normatywny i prospektywny sens języka

Strony (od-do)

279 - 289

DOI

10.5604/01.3001.0053.7725

URL

https://jezyk.religia.tozsamosc.ajp.edu.pl/resources/html/article/details?id=612492

Typ licencji

CC BY-NC (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne)

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

06.2023

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100,0