Wiedza o nabywcach jako strategiczny zasób w kontekście uwarunkowań skutecznego planu marketingowego
[ 1 ] Wydział Ekonomiczny, Akademia im. Jakuba z Paradyża | [ P ] employee
[6.1] Economics and finance[6.6] Management and quality studies
EN Knowledge about buyers as a strategic resource in the context of the determinants of aneffective marketing plan
2023
chapter in monograph
polish
- wiedza
- zarządzanie wiedzą nabywcy
- plan marketingowy
- knowledge
- buyer knowledge management
- marketing plan
PL Współczesne przedsiębiorstwa, aby stać się bardziej konkurencyjne na rynku, powinny nieustannie poszukiwać wartościowych źródeł wiedzy. Takim właśnie źródłem jest wiedza na temat nabywców. Głównym celem artykułu jest prezentacja wiedzy o nabywcach jako strategicznego zasobu przedsiębiorstwa wpływającego na tworzenie skutecznego planu marketingowego. W pierwszej części przedstawiono definicję wiedzy, zarządzania wiedzą nabywcy oraz źródła pozyskiwania wiedzy. W drugiej części omówiono istotę i uwarunkowania planu marketingowego oraz obszary zastosowania wiedzy o nabywcach w planie marketingowym. Artykuł ma charakter teoretyczny, został oparty na literaturze przedmiotu.
79 - 92
CC BY-NC (attribution - noncommercial)
other
final published version
11.2023
at the time of publication
20.0